Träna med kettlebells – drömmen

När du arbetar som sjuksköterska så är det mycket som påverkar dig rent fysiskt, och förbereder du dig inte för arbetet så är det stor risk för att du kommer få problem, snabbt. Därför är det viktigt att du hittar övningar och träningar som gör att du bygger hela din kropp, och skapar muskler som gör att du pallar med.

Det är inte helt lätt att få till, speciellt eftersom att tid inte direkt är något vi har mycket av och den kan variera kraftigt. De olika pass vi arbetar efter är inte direkt anpassade efter olika gyms öppettider, så då måste man försöka hitta andra sätt som ger dig en bra grundträning.

Jag tror mig ha hittat min egen hemlighet. Jag kan ju inte lova att den kommer att fungera lika bra för er som för mig, men jag vill ändå rekommendera den eftersom den haft så tydlig effekt på mitt välmående. Det handlar helt enkelt om att träna med kettlebells, något som låter och kanske till och med ser ganska löjligt ut, men faktum är att man med hjälp av övningarna får en riktigt, riktigt bra träning.

Med hjälp av några övningar som jag lärt mig har min kropp förändrats ganska snabbt, och det kräver inte heller speciellt mycket tid av din dag för att det ska gå att genomföra. Passen är så långa som du vill att de ska vara, där det viktigaste egentligen är att du gör någonting alls. Minsta lilla rörelse med dessa kettlebells har nämligen effekt på din kropp.

Om du inte vet var du ska börja så kan jag rekommendera följande video:

I den får du bra tips på bra övningar som är bra att göra, och det är dessutom läskigt lätt att komma igång!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *